czwartek, 20 lutego 2014

Czas przeszły powracający

Minuta ciszy przed meczem Dynamo Kijów – FC Valencia. W trakcie spotkania w centrum Kijowa zginęło kilka osób
Mam niezłą pamięć. Anegdot, które zamierzam opisać na blogu, wystarczy mi do końca życia. Oprócz dobrej pamięci mam też zwyczaj zapisywania w podręcznym kalendarzu, co danego dnia muszę załatwić, kupić, do kogo zadzwonić, odpisać na ważnego maila, skoczyć na pocztę itp.

Czwartek, 20 lutego:
DF
rękawiczki
bank (kody)
PolskiBus
LE
Hala
Czas przeszły powracający

DF to oczywiście „Duży Format”. Nie bardzo potrafię wytłumaczyć, dlaczego zapisuję, by kupić „Wyborczą” z „Dużym Formatem”, bo nie przypominam sobie, abym zapomniał o „Dużym Formacie” od klasy maturalnej, czyli od 1995 roku, kiedy „DF” był jeszcze „Magazynem”. Odebrałem z reklamacji sportowe rękawiczki dla młodszej siostrzenicy, która wybiera się na zimowisko do Zakopanego. Odwiedziłem bank, by odebrać kartę z kodami do przelewów. Adnotacja „PolskiBus” to przypomnienie, by w końcu kupić bilet do Warszawy (wybieram się od stycznia i wybrać się nie mogę). LE to Liga Europejska – dziś grała Valencia, więc koniecznie musiałem obejrzeć ten mecz. Hala to „Hala odlotów” na TVP Kultura. Zwykle oglądam pierwszą emisję o 20.20, ale zobaczę jedną z powtórek, bo o tej samej porze była transmisja meczu.

Wszystkie punkty okazały się jasne – naturalnie oprócz „czasu przeszłego powracającego”. Cały dzień zastanawiałem się, co miałem na myśli, wpisując do kalendarza te trzy wyrazy. Może to jakiś nowy czas w języku angielskim, którego nie przyswoiłem? Jest czas zaprzeszły ciągły, jest przyszły dokonany ciągły, a nawet przyszły w czasie zaprzeszłym, to dlaczego ma nie być przeszłego powracającego?

Już miałem sobie odpuścić to dochodzenie, ale w przypływie desperacji wpisałem frazę w googlowe okienko. Wyjaśniło się! Chodzi o wystawę fotograficzną Bolesława Stachowa w raciborskim muzeum. Na facebookowym profilu muzeum podano datę i godzinę otwarcia (21 lutego, godz. 17), jest biogram Stachowa, tylko zabrakło informacji, do kiedy można oglądać jego fotografie. W drodze do banku miałem zahaczyć o muzeum w celu ustalenia, jak długo ta wystawa trwa.

Ze względu na masakrę, która rozgrywa się w Kijowie, mecz Dynamo Kijów – FC Valencia rozegrano na neutralnym terenie, w Nikozji na Cyprze. Po wyrównanej walce i niemal pustych trybunach mecz zakończył się wynikiem 0:2. W Kijowie w nierównej walce, w towarzystwie setek fotoreporterów skurwysyn Janukowycz prowadzi ze swoim narodem 75:0. Stan na godz. 23.15, 20 lutego 2014.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz